پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری پرداخت الکترونیکی همراه پیشینه تحقیق
6264
28,000 تومان
.zip
64 کیلوبایت
توضیحات:

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرداخت الکترونیکی (فصل دوم) در 35 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک مفهوم گسترده ای دارد که در بر گیرنده فعالیت هایی نظیر مبادله کالا و خدمات دارای ارزش از طریق یک شبکه رایانه ای و از راه دور با وسیله ارتباطی مشخص می باشد . برای تجارت الکترونیک تعاریف متنوعی شده است که در تمامی آنها، جنبه های اساسی و مشترک به چشم می خورد. در اینجا، به بعضی از این تعاریف پرداخته می شود:
• تجارت الکترونیک عبارتست از: خرید، فروش و مبادله کالا و خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت (شامیلا،2003).
• تمام ابعاد و فرایند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند (لین و چانگ لی, 2003).
• به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالایی را از طریق وب یا پست الکترونیکی سفارش می دهد و نهایتا کالا را تحویل می گیرد (شوهانگ، 2001).
• تجارت الکترونیک اجرا و هماهنگی فرایندهای حیاتی سازمان های اقتصادی، از قبیل طراحی، تأمین مواد و خدمات، تولید، فروش، اجرای سفارشات، ارایه خدمات از طریق بکارگیری حرفه ای رایانه ها و فناوری ارتباطات و داده های ذخیره شده در رایانه ها را بر عهده دارد (کرسپو و همکاران، 2008).

تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری
دریافت و پرداخت پول و انجام عملیات مالی شرط اولیه برای شکل گیری هر گونه معامله و برقراری ارتباط تجاری می باشد و انجام تراکنش های مالی از طریق بانک ها و مؤسسات مالی امکان پذیر است . بنابراین تجارت و بانکداری یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند و لازم و ملزوم هم بوده و به هم وابسته اند. در عصر اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات الکترونیکی و مسئله جهانی سازی که شکل جدیدی از بازرگانی بنام تجارت الکترونیک را بوجود آورده، نیاز به یک سیستم بانکی پیشرفته که همگام با این تحولات باشد را ضروری می سازد. از طرف دیگر روشهای تجارت الکترونیک برای بانک ها فرصت جدیدی ایجاد نموده است که می توان از آن جهت ارائه خدمات مالی نوین و ایجاد یک ابزار رقابتی مؤثر، استفاده نمود (سید جوادین، 1384).

بانکداری الکترونیکی
در دهه گذشته فناوری اطلاعات اثر شگرفی بر صنعت بانکداری داشته است. این امر باعث شده طبیعت ارائه خدمات مالی به مشتریان متحول شده است. بانک ها مزایای گوناگونی از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به دست می آورند که از آن جمله می توان به هزینه تعاملات کمتر، ارائه خدمات 24 ساعته و افزایش کارایی اشاره کرد (ایراندوست، 1385).

بانکداری الکترونیکی چیست ؟
پدیده بانکداری الکترونیکی یکی از دست آوردهای تجارت الکترونیک محسوب می شود. با رشد روز افزون حجم تجارت الکترونیک در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیک پیدا کرده است. به طور کلی بانکداری الکترونیکی به معنی ارائه کلیه خدمات بانکی از جمله نقل و انتقال منابع از طریق یک شبکه ارتباطی عمومی و قابل دسترس رایانه ای می باشد (ایران دوست، 1385). از مزایای استقرار سیستم بانکداری الکترونیکی می توان به امنیت و سرعت، آسان بودن و سادگی، هزینه کم، کاهش اشتباهات انسانی، بهره وری و کارآیی، بهبود روابط با مشتریان (ایراندوست ، 1385) و غیره .. اشاره کرد. خدمات بانکی را می توان از روش های محتلف مانند شبکه های مدیریت یافته، صفحات وب، بانکداری اینترنتی، بانکداری خانگی و خدمات مبتنی بر تلویزیون ارائه کرد.

قسمتی از پیشینه پژوهش:
• قربانی در سال 1388 مطالعه ای تحت عنوان بررسی عوامل موفقیت پرداخت از طریق تلفن همراه از دیدگاه مشتریان بانک پارسیان انجام داد، نتایج تحقیق حاکی از آن بودند که پذیرش و استقبال از پرداخت سیار توسط مصرف کنندگان تحت چهار عامل که شامل دقت و امنیت در انجام عملیات، سازگاری، ذهنیت فرد از سودمندی و درک از سهولت استفاده که از این میان دقت و امنیت دارای بیشترین تاثیر است تعین می شود. متغیرهای موثر در پذیرش پرداخت سیار به ترتیب اهمیت شامل دقت و امنیت، ذهنیت و تجربه خوب، فرآیند انجام عملیات واضح و بهبود سبک زندگی می باشد.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
پرداخت الکترونیکی
تجارت الکترونیک
2-2- تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری
2-3- بانکداری الکترونیکی
1-4- سیستم های پرداخت الکترونیکی
2-5- ابعاد عینی
2-5-1- حفاظت های فنی در سیستم های پرداخت الکترونیکی
2-5-1- فرایند های تراکنش در سیستم های پرداخت الکترونیکی
2-5-3- بیانیه های امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی
2-6- امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی
2-6-1- ابعاد و روش های سوء استفاده در بانکداری الکترونیکی
جعل عنوان:
به دست آوردن حساب:
فیشینگ :
فیمینگ :
2-6-2- عوامل لازم برای برقرای امنیت:
1- محرمانگی
2- تصدیق هویت
3- مجوز دهی
4- صحت
5- عدم انکار
6- به کارگیری انتخابی خدمات
2-6-3- راهکارهای نوین مدیریت امنیت در بانکداری الکترونیکی
2-6-4- خطرهای موجود در پرداخت های الکترونیکی
2-6-4-1- خطرهای احتمالی خریدار
2-6-4-2- خطرهای احتمالی فروشنده
1-6-5- موارد امنیتی مورد نیاز در پرداخت الکترونیکی
2-6-6- عوامل مؤثر در امنیت پرداخت های الکترونیکی
- بیانیه های امنیت:
- فرآیند های تراکنش:
- حفاظت فنی:
2-7- اعتماد
1-7-1- اعتماد در تجارت الکترونیکی
1-7-2- ابعاد و ویژگی های اعتماد بر خط
پیشینه تحقیق
2-8-1- مطالعات داخلی
2-8-2- مطالعات خارجی
2-9- مدل مفهومی
منابع و مأخذ

1403/1/10 - مارکت فایل