پیش فاکتور دریافت فایل
بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دورۀ متوسطه شهر اردبیل
6282
8,000 تومان
.rar
457 کیلوبایت
توضیحات:
پیشرفت تحصیلی به معنای مقدار یادگیری آموزشگاهی فرد است به طوری که بتوان آنها را در دو مقوله کلی عوامل مربوط به تفاوت های فردی و عوامل مربوط به مدرسه و نظام آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار داد. پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر برآن سالهاست که درمرکز توجه روان شناسان تربیتی و دیگر متخصصین آموزش و پرورش قرار دارد (حیدری، 1381). در تعلیم و تربیت جدید نقش سنتی معلم و دانش آموز به کلی دگرگون  شده است. در عصر انفجار اطلاعات تاکید نظام آموزش و پرورش بر انتقال دانش نیست چرا که حجم اطلاعات به گونه ای است که اگر فردی تمام عمر خود را به یک شاخه از علوم بپردازد کافی نمی باشد(مدانلو و همکاران، 1380). بنابراین آموزش و پرورش باید به جای پرداختن به موارد درسی به کل انسان بپردازد و به تمام ابعاد زندگی او توجه کند و به جای تاکید زیاد به محتوا و اطلاعات باید به تربیت یادگیرندگانی که احساس ارزش و خودباوری دارند بپردازد. عدم آگاهی به روش های تعلیم و تربیت موجب زیان های فراوانی خواهد شد. ما در مدارس اندیشه ها را آموزش می دهیم اما چگونگی اندیشیدن و چگونه یادگرفتن را  آموزش نمی دهیم(شهنی ییلاق و همکاران، 1382).

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه 1
بیان مسئله 2
اهمیت و ضرورت پژوهش 4
اهداف پژوهش 4
سوال پژوهشی 5
فرضيه هاي تحقيق 5
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 5
فصل دوم
مقدمه 8
عزت نفس 8
عزت نفس فردي و عزت نفس جمعي 9
ابعاد عزت نفس 9
به چه دليل عزت نفس اهميت دارد؟ 10
شکل¬گيري خود پنداره 11
منابع عمده شكل گيري خودپنداره و عزت نفس 13
مقايسه عزت نفس و خود پنداره 14
تفاوت عزت نفس با خويشتن پذيري 14
عزت نفس از ديدگاه اسلام 14
روش‏هاي نيل به عزت نفس 15
ديدگاه‏هاي روان شناختي در مورد عزت نفس 16
مؤلفه‏هاي اساسي عزت نفس 17
تأثير شيوه‏هاي تربيتي بر عزت نفس 19
ويژگي‏هاي عزت نفس كم و زياد 19
عزت نفس و اعتماد به نفس 20
عزت نفس و ورزش 21
خلاقيت 24
ويژگي‌هاي شخصيتي افراد خلاق 27
تحول خلاقيت 29
آموزش خلاقيت 30
خلاقيت و نوآوري 34
فرآيند خلاقيت 36
تفاوت بين خلاقيت و نوآوري 38
کارآفريني، خلاقيت و نوآوري 39
تفاوت نوآوري با اختراع 40
خلاقيت و كارآفريني 41
پيشرفت تحصيلي 44
پيشينه مربوط به سن، جنسيت وپيشرفت تحصيلي 46
عوامل اجتماعي، اقتصادي نيز بر پيشرفت تحصيلي تاثير دارد 47
پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و خلاقیت 47
فصل سوم
مقدمه 56
طرح تحقیق 56
متغیرهای تحقیق 56
جامعه آماری 56
حجم نمونه و روش نمونه گيري 56
ابزار گردآوري اطلاعات 57
روش گردآوری اطلاعات 57
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 58
فصل چهارم
مقدمه 60
نتایج مربوط به فرضیه ها 60
جدول شماره 1: نتایج همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه خلاقیت و مؤلفه های آن با پیشرفت تحصیلی 60
جدول شماره 2: نتایج همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی 60
جدول شماره 3: خلاصه نتایج رگرسیون چند متغیری با روش ورود برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی از طریق خلاقیت و عزت نفس 61
جدول شماره 4: خلاصه نتایج رگرسیون چند متغیری با روش گام به گام برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی از طریق خلاقیت و عزت نفس 62
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری 64
محدودیت ها 65
پيشنهادهاي تحقيق 65
منابع و مآخذ 68
ضمائم 75

1403/2/6 - مارکت فایل