پیش فاکتور دریافت فایل
ادبیات و مبانی نظری اهداف پیشرفت
6504
5,000 تومان
.docx
60 کیلوبایت
توضیحات:
ادبیات پژوهش و مبانی نظری اهداف پیشرفت
همراه با پیشینه داخلی و خارجی
همراه با پرسشنامه و روایی و پایایی
کاملا مناسب جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و روش تحقیق و سمینار و ....
یک تیر وسه نشان
درقالب word و قابل ویرایش
به همراه منابع داخلی و خارجی علمی معتبر

تعریف مفهومی اهداف پیشرفت

    اهداف پیشرفت  بر اهدافی که افراد در موقعیت پیشرفت پی می گیرند و اینکه چگونه به خودشان، وظایف تحصیلی و عملکردشان فکر می کنند، تمرکز دارد و چارچوبی فراهم می کند تا افراد از طریق آن وقایع را تفسیر کنند و به آن واکنش نشان دهند( مارتین، 2000). محققان  به این نتیجه رسیده اند که اهداف را می توان بطور معنی داری به گروهها و انواع تقسیم کرد، اما در برخی تحقیقات بر دو نوع هدف تمرکز کرده اند( میدگلی، کاپلان و میدلتون، 2001): الف) هدف برای برای رشد توانایی که هدف تسلط، هدف یادگیری یا هدف وظیفه نامیده می شود. ب)هدف برای اثبات توانایی(  یا اثبات ناتوانی) که هدف عملکرد، یا هدف وابسته به خود نامیده می شود. این دو هدف با وجود نام های مختلف همپوشی قابل توجهی باهم دارند.هدف تسلط، درگیرشدن با رفتار موفقیت آمیز به منظور رشد صلاحیت است و هدف عملکردی، درگیر شدن در رفتار موفقیت آمیز به قصد اثبات صلاحیت یا اجتناب از اثبات عدم صلاحیت است( کاپلان و میدگلی، 1997). در اهداف عملکرد گرا، جهت گیری به سمت اثبات توانایی بالاست و در اهداف عملکرد گریز، جهت گیری به طرف اجتناب از ابراز توانایی پایین است( مارتین، 2000).

 تعریف عملیاتی اهداف پیشرفت

در تحقیق حاضرمنظور از اهداف پیشرفت میزان نمره ای است که دانش آموزان از مجموعه مقیاسهای الگوهای یادگیری سازگار( هاشمی شیخ شبانی، 1380) در زمینه اهداف تسلط گرا، عملکردگرا و عملکردگریز بدست می آورند.


1403/2/1 - مارکت فایل