پیش فاکتور دریافت فایل
ادبیات و مبانی نظری خودناتوان سازی
6507
5,000 تومان
.docx
44 کیلوبایت
توضیحات:
ادبیات پژوهش و مبانی نظری پیشینه تحقیق و نظریه های خودناتوان سازی
همراه با پیشینه داخلی و خارجی
همراه با پرسشنامه و روایی و پایایی
کاملا مناسب جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و روش تحقیق و سمینار و ....
یک تیر وسه نشان
درقالب word و قابل ویرایش
به همراه منابع داخلی و خارجی علمی معتبر

تعریف مفهومی خودناتوان سازی تحصیلی

خودناتوان سازی یک رفتار یا انتخاب مجموعه ای از عملکرد تعریف شده است که فرصتی مناسب بوجود می آورد تا افراد شکست را به عوامل خارجی و موفقیت را به عوامل درونی نسبت دهند( به نقل از رئیسی و دیگران، 1388).

تعریف عملیاتی خود ناتوان سازی تحصیلی

 نمره ای است که دانش آموزان از مجموعه مقیاس های یادگیری سازگار( خرده مقیاس خودناتوان سازی تحصیلی)  میدگلی و همکاران (2001) اقتباس شده و توسط هاشمی شیخ شبانی(1380) در ایران هنجاریابی شد است.

مبانی نظری پژوهش

خودناتوان سازي
 خودناتوان‏سازی‏ از راهبردهای کمتر شناخته شده‏ای است که برای تبیین شکست بهکار می‏رود (اسمدروک و همکاران، 2003). این اصطلاح اولین بار توسط برگلاس و جونز (1978) به‏کار رفتهاست. بهنظر می‏رسد این راهبرد برای دستکاری باورهای دیگران به‏کار برده می‏شود (میجلی، آریونکومار و یوردان، 1996). این استراتژی‏ فعال، فرصت‏ها را برای بیرونی جلوه دادن شکست (من در امتحان شکست خوردم؛ زیرا مریض بودم و نتوانستم مطالعه کنم) و موفقیت را برای درونی جلوه دادن (من باهوش هستم و برای امتحان زیاد مطالعه نمی‏کنم و همیشه هم خوب عمل می‏کنم) افزایش می‏دهد (برگلاس و جونز، 1978). اسمدروک و همکاران (2003)، درتحقیقات خود دو نوع راهبرد خودناتوان‏سازی را مشخص کرده‏اند. نوع اول توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار می‏گیرد و آن زمانی است که افراد شکست را پیش‏بینی می‏کنند و انتظار آن را دارند.

1403/2/7 - مارکت فایل