پیش فاکتور دریافت فایل
پاورپوینت اسکوپ در سنک کاری و انواع آن
10144
12,000 تومان
.zip
3,508 کیلوبایت
توضیحات:
این پاورپوینت در مورد اسکوپ در سنک کاری و انواع آن در 36 اسلاید با افکت زیبا می باشد.

•اسکوپ سنگ و سرامیک = بست سنگ نما=اتصالات فلزی سنگ و سرامیک هم یاد می‌شود:
• قطعه‌ای است فلزی از جنس ورق گالوانیزه، که مانع از ریزش و افتادن سرامیک و سنگ نما می‌شود.
•کلیه مصالح غیر فلزی ساختمان که به عنوان باربر یا بصورت تزیینی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند در صورتیکه دارای خاصیت مکندگی نباشند و یا مکندگی آنها کافی نباشد در مجاورت ملات ، آب آن را به خود جذب نمی کنند که در این صورت چسبندگی بین مصالح و ملات به حد کافی نیست . یکی از این مصالح سنگ می باشد که اغلب به عنوان نما ، حتی در مکان های مرتفع نیز استفاده می شود که در صورت کنده شدن می تواند برای عابرینی که از زیر چنین جاهایی عبور می کنند خطر جانی داشته داشته باشد و همچنین کنده شدن سنگ باعث لطمه خوردن به نمای ساختمان شده که برای تعمیر آن مجبور به صر هزینه و زمان زیادی هستیم . پس از بررسی روشهای سنتی اسکوپ کردن سنگ نتایج قابل توجهی بدست آمد و با طراحی و ساخت بست اسکوپ ( نیو اسکوپ ) راهکاری ارائه شد که نکات منفی روش سنتی را پوشاند و جایگزین مناسبی برای روش سیم اسکوپ باشد .
•اسکوپ با شیاری کم عمق که در پشت سنگ یا سرامیک ایجاد شده -بوسیله سنگ فرز – وارد سنگ و سرامیک شده و پایه‌های آن درملات (دوغاب) پشت سنگ درگیر می‌شود؛ و همین امر مانع از سقوط سنگ و سرامیک از نما می‌شود.
•اسكوپ سنگ بدين معنی است كه سنگ هايی كه در تراز قائم استفاده مي شود برای اطمينان از عدم شل شدن و سقوط آن و همچنين پايداری در حين زلزله، اسكوپ می شود. براي اين منظور پشت سنگ توسط دستگاه فرز سنگ شيار داده شده و بعد سيم آرماتور بندی سخت نه نرم دور اين حاشيه قرار داده می شود و از پشت اين سيم از دو طرف سنگ به هم تابونده می شود. اين سنگ وقتی در تراز قائم قرار گرفت و وقتيكه دوغ آب پشت سنگ ريخته شد سيم با دوغ آب پيوستگی ايجاد كرده و احتمال سقوط سنگ از بين خواهد رفت. عموماً واژه اسكوپ به عنوان مهار سنگهای نما شناخته مي شود ولی حتی برای سنگهای قائم كه به عنوان سنگ ازاره در داخل فضاهايی مانند بيمارستان و بانكها مورد استفاده قرار مي گيرد نيز بايستی انجام شود.
•دليل اسكوپ اين است كه سنگ بر خلاف آجر قدرت مكش كمتری داشته و ملات را كمتر به خود جذب می كند. به همين دليل ممكن است به مرور زمان ملات پشت سنگ خشك شده و چسبندگی بين ملات و سنگ از بين رفته و سنگ سقوط كند كه در حالت سنگ نما مي تواند خطر آفرين باشد.

1403/1/9 - مارکت فایل