پیش فاکتور دریافت فایل
پروپوزال طراحی خانه مد
10406
15,000 تومان
.zip
1,076 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود پروپوزال طراحی خانه مد

1-    اهمیت و ضرورت طرح:
تنوع‌‌طلبی و نوگرایی از خصایص انسان است و همیشه او را به سمت نوشدن برای یک زندگی بهتر سوق می‌دهد. این نیاز از تغییرات اساسی دوران بلوغ و نوجوانی است که به شکل‌های مختلف در نوع رفتار، صحبت کردن و پوشش دیده می‌شود. مد و مدگرایی چیزی است که امروز نقل همه محافل شده است، طبق نظریه جرج سیمل، مد همان تغییر غیر متمرکز جنبه‌های فرهنگی زندگی است و از یک تنش اساسی و پایه‌ای در وضعیت اجتماعی انسان‌ها ناشی می‌شود.
لباس نیز از عناصر نشان دهنده فرهنگ و هویت ملی گروه های انسانی است. باتوجه به این تعریف لباس را باید پدیده‌ای فرهنگی و مصداقی از عادات اجتماعی دانست. لذا وجود مراکزی برای طراحی، تولید و عرضه لباس متناسب با فرهنگ، هویت و شرایط مختلف جوامع ضروری می نماید.
لباس اقوام مختلف در ایران بر اساس شرایط جغرافیایی،آداب و رسوم و ساختار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر قوم شکل گرفته که هر کدام در جای خود طرح‌های بسیار زیبایی هستندکه در طراحی لباس ایرانی می‌شود با به‌روز کردن همین آثار، طرح‌های بسیار زیبایی به وجود آورد.
وقتی به طرح‌های زنان سرزمین ایران دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم در لباس‌های طراحی شده متاسفانه نمادی از  لباس ایرانی دیده نمی‌شود و این لباس‌های ملی معلوم نیست مال کدام ملت  است. این لباس‌ها با وجود اینکه با فرهنگ و تمدن ما خیلی تناسب ندارند بسیار گران  هستند.
پیشینه تحقیق
قندی (1388) در پایان نامه ای با عنوان خانه لباس ایران معتقد است  با اندکی دقت نظر در وضعیت فعلی هنر و زبان و مآثر آنها می‌توان چالش‌ها و آسیب‌های جدی فرهنگی جامع? ما را مشاهده کرد. با درک و شناخت بنیادین این تحولات و ایجاد خود آگاهی فرهنگی در این زمینه راه های بازگشت و ترمیم آسیب های موجود در بستر فرهنگ یافته خواهد شد . تغییرات و صدمات در عرصه فرهنگ نیز از راه بازبینی تحولات در محصولات و مظاهر آن قابل کنکاش است. لباس و معماری در مقیاس های برخورد متفاوت بیانگر سطوح مختلف فرهنگ اند . یکی ظرف آراء فردی و دیگری ظرف زندگی جمعی ، با مقیاس‌های زمانی متفاوت ( چه از نظر زمان تولید و چه از حیث زمان اثر پذیری ) که با کارکرد های دوگانه هنری و زبانی شرایط بررسی های کمی و کیفی در حوزه فرهنگ را فراهم می آورند و جایگاه میانی شان در رابطه با " احساس " و " الزام" واکاوی سویه های گوناگون فرهنگی را امکان پذیر می سازد محصولاتی که با ارتباط جدی و واقعی ( در قالب وابستگی و اثر پذیری ) با کلیه سطوح فرهنگ و زیر ساختارهای آن بهترین بازنمودهای آن هستند، که با بررسی تطبیقی تحولات آن ها درباره زمانی مشخص می توان به ریشه یابی تحولات فرهنگی جامعه در ابعاد گوناگون پرداخت. امروزه نیز در کشور ما این مقوله .......

فهرست مطالب

اهمیت و ضرورت طرح

پیشینه تحقیق

فرضیه های تحقیق

اهداف تحقیق

روش تحقیق

مشخصات سايت طرح

برنامه فيزيکي طرح

لیست فضاها و جدول زیربناها

پیوست

منابع

1403/1/31 - مارکت فایل