پیش فاکتور دریافت فایل
پروپوزال طراحی بازارچه مرزی نوسود کرمانشاه
10416
15,000 تومان
.zip
1,107 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود پروپوزال طراحی بازارچه مرزی نوسود کرمانشاه

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي
مناطق مرزی غربی  ایران از لحاظ راه های دسترسی، امکانات آموزشی و بهداشتی، رفاه و خدمات اجتماعی، شرایط مسکن، بیمه و امکانات اولیه زندگی در پایین ترین سطح قرار دارند. بیشتر مناطق مرزی و شهرهای اطراف مرزهای غربی کشور فاقد صنایع مادر و یا کارخانه های بزرگ صنعتی هستند و معمولا حجم سرمایه گذاری های اقتصادی در این مناطق بسیار پایین است. همین موضوعات در سال های گذشته باعث شده تا کیفیت زندگی در مناطق مرزی غربی کشور و استان های مرزی بسیار پایین باشد و استان های مرزی جزو مناطق محروم کشور محسوب شوند. یکی از راه حل های این بحران ، می تواند ایجاد بازارچه های مرزی باشد.
یکی از مشکلات بازارچه های مرزی کشورمان در حال حاضر عدم طراحی فضاهای عملکردی مناسب و عدم توجه به نیازهای همه جانبه مسافرین و استفاده کنندگان از فضا است. بطوریکه شخص پس از انجام خرید در فضا باقی نمانده و هیچ حس تعلقی به این فضا پیدا نمی کند.همچنین عدم طراحی فضاهای مناسب و کافی برای مشتریان می تواند سبب کاهش فروش و عدم نیل به خواسته هایمان از طراحی یک بازارچه مرزی گردد. از طرفی نداشتن امکانات مناسب اولیه و تخصصی، نبود مدیریت یکپارچه و هماهنگ، نبود راه های دسترسی و جاده های مناسب، ناامنی مناطق اطراف، نبود امکانات رفاهی و خدماتی مانند مسافرخانه و رستوران و عدم هماهنگی بین کشور با کشورهای همسایه در این بازارچه ها دلایل ناکامی راه اندازی بازارچه های مرزی در سال های گذشته بوده است. در پژوهش حاضر، با توجه به طراحی بازارچه های مرزی در منطقه نوسود کرمانشاه در غرب کشور و وجود مشکلاتی از قبیل کمبود فضای پارکینگ،کمبود فضای استراحت مسافران و در نتیجه کاهش سوددهی و  همچنین عدم وجود  فضاهای جاذبه های طبیعی در کنار مجموعه بناهای غرفه ها  و ... مواجه هستیم که توجه به معیار عملکردی طراحی بازارچه و با استفاده حداکثری از فضاهای مورد نیاز یک بازارچه مانند استفاده از افزایش درصد سطوح تجاری و مسکونی و فضاهای  سیرکولاسیون و خدماتی به حداقل ، طراحی شکل ساختمان اصلی و فضاهای تفریحی اطراف و ...  استفاده از جاذبه های طرح های ابتکاری مصنوعی در داخل ساختمان،  می تواند تا حدودی بر این مشکلات  عدم کارکرد مناسب و جذب مشتری و سوددهی اقتصادی غلبه نماید. به عبارت دیگر  استفاده از معماری عملکردی در این تحقیق می تواند تا حدودی بر مشکلات ذکر شده  غلبه نماید.

اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد:
اقتصاد پویا در هر جامعه ای تابعی از روند گسترش بنگاههای اقتصادی تولید محور و استفاده حداکثر از پتانسیل های اقتصادی آن است. در این خصوص مهمترین پتانسیل اقتصادشهرهای مرزی در غیاب زیر ساخت های سرمایه ای  کلان تاسیس بازارچه های مرزی برای ساماندهی صادرات و واردات اقلام اقتصادی تولیدی و مورد نیاز اقصی نقاط کشور است. بازارچه های مرزی، که کاربری های متنوعی همچون تجاری، اداری، تفریحی و غیره را در بر می گیرند و می توان به کاربری های آن افزود.امروزه بازارچه های مرزی به عنوان تامین کننده بخش مهمی از مایحتاج تجاری در شهرهای امروز مطرح می باشند. بازارچه های مرزی به نوعی مصداق و تبلور حضور مستقیم مردم در امور اقتصادی منطقه می باشد. ( عبدی، 31:1388).
از سوی دیگر، تجربه کشورهای توسعه یافته در 3 دهه اخیر نشان می دهد که توسعه مبادلات مرزی در قالب مقررات و قوانین حقوقی می تواند محرک خوبی برا ی افزایش مبادلات کالا به صورت رسمی، گسترش همکاریهای همه جانبه، کاهش قیمت کالاها، درآمدزایی، اشتغال و امنیت برای مرزنشینان باشد ( محمودی، 107:1384).

فهرست مطالب
بيان مسأله
اهمیت و ضرورت انجام تحقيق
پیشینه تحقیق
جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
اهداف مشخص تحقيق
سؤالات تحقیق
فرضيه‏ هاي تحقیق
تعريف واژه‏ ها و اصطلاحات فني و تخصصی
روش شناسی تحقیق
برنامه فیزیکی
معرفی سایت
منابع

1403/2/6 - مارکت فایل