پیش فاکتور دریافت فایل
پروپوزال طراحی هتل 5 ستاره در منطقه فرحزاد تهران
10428
15,000 تومان
.zip
1,555 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود پروپوزال طراحی هتل 5 ستاره در منطقه فرحزاد تهران

طرح مساله
در طول چند دهه گذشته، با رشد جمعیت و  افزایش رفت و آمد  افراد به شهرهای مختلف برای تفریح و ، نیاز به فضاهایی  برای اقامت موقت افراد وجود آمد  در نتیجه اقامتگاه ها و هتل هایی در سرتاسر کشور بویژه شهر تهران ایجاد گردید.
بطور کلی هتل های ساخته شده در کشور ما با مشکلات زیادی در بخش طراحی معماری از جمله طراحی سود ده فضاها و جذابیت فرم طراحی برخوردارند. به طوریکه در مقایسه نسبت جمعیت به تعداد اتاق هتلی، سهم کشور ما در بین 10 کشور اول توریستی جهان، تنها 48% متوسط انها می باشد که این خود نشان از حداقل بهره وری در این صنعت درآمدزا را داشته و با ضرردهی هتل ها در شهرها ، همراه است.
در پژوهش حاضر، با توجه به طراحی هتل در  قسمت مرکزی  شهر  ، با مساحت کم  زمین و مشکلاتی از قبیل کمبود فضای پارکینگ،کمبود فضای میهمان ها و در نتیجه کاهش سوددهی و  همچنین عدم وجود  فضاهای جاذبه های طبیعی در کنار مجموعه ساختمان  و ... مواجه هستیم که توجه به معیار عملکردی طراحی هتل و با استفاده حداکثری از فضاهای مورد نیاز یک هتل مانند استفاده از افزایش درصد سطوح زیربنای طبقات مهمان را به حداکثر و فضاهای  سیرکولاسیون و خدماتی به حداقل ،طراحی شکل ساختمان و هسته مرکزی و ...  استفاده از جاذبه های طرح های ابتکاری مصنوعی در داخل ساختمان،  می تواند تا حدودی بر این مشکلات  کمبود زمین و جذب مشتری و سوددهی اقتصادی غلبه نماید. به عبارت دیگر  استفاده از معماری عملکردی در این تحقیق می تواند تا حدودی از محدودیت های ذکر شده  غلبه نماید.

فرضيات:
1.    استفاده از معماری عملکرد گرا و عناصر آن در طراحی هتل مانند  افزایش درصد سطوح زیربنای طبقات مهمان را به حداکثر و فضاهای سیرکولاسیون و خدماتی به حداقل ، و طراحی مناسب  شکل ساختمان و هسته مرکزی مانند  در طراحی هتل  می توان بر مشکلات کمبود زمین موردطراحی  در منطقه پر متراکم شهر غلبه نمود.
2.    در طراحی این مجموعه علاوه بر رفع نیازهای ساکنین و استفاده از تسهیلات می بایست به طراحی فضاهای جاذبه های مصنوعی در ساختمان نیز توجه نمود تا مشکل کمبود جاذبه های طبیعی موجود در سایت و محیط اطراف برطرف شود.

 اهداف تحقیق:
اهداف این تحقیق را می توان در 2 دسته اصلی و فرعی  تقسیم بندی نمود.
هدف اصلی:
_ طراحی هتل 5 ستاره استانداردبر مبنای معماری عملکرد گرا در ناحیه 7 منطقه 2 تهران
اهداف فرعی:
_  طراحی بنای هتل که تسهیلات فیزیکی مناسب، تمیزی، و خدماتی را که توقعات، خواسته ها و نیازهای مسافران را  جهت رونق صنعت گردشگری تامین نمایند.
.........

فهرست مطالب:

طرح مساله

فرضيات

اهداف تحقیق

روش پژوهش و مراحل انجام پايان نامه

سایت پیشنهادی

برنامه فیزیکی پروژه

فهرست منابع

1403/1/31 - مارکت فایل