پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناخت
6190
25,000 تومان
.docx
125 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناخت (فصل دوم )
در 29 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
تاريخچه فراشناخت
ظهور نظريه هايي که بر نقش فرايندهاي عالي مؤثر بر مهار و هدايت فرايندهاي شناختي تاکيد دارند از جمله پيشرفت هاي عمده در حوزه روانشاسي به شمار مي آيد. اين فرايندهاي عالي تر به عنوان فراشناخت مطرح شده اند(کارشکي،1381). اين مفهوم در مقايسه با شناخت يك پديده جديد به حساب مي آيد، يعني سابقه اي به قدمت شناخت ندارد. اولين بار هارلو (1949)بود که مفهوم يادگرفتن يادگيري را در يك رشته آزمايش كه با ميمونها انجام داد مطرح نمود. در اين آزمايش ها ميمون ها وادار مي شدند تا مسائلي را كه به انها نشان داده مي شد را حل كنند. يافته جالب هارلو اين بود كه ميمونها هر چه مسايل بيشتري حل مي كردند در حل مسائل تواناتر مي شدند . يعني حيوانها ياد مي گرفتند كه چگونه ياد بگيرند . در زمان هارلو اصطلاح فراشناخت رايج نبود و در دوره روانشناسي خبر پردازي به جاي مفهوم يادگيري يادگرفتن از اصطلاح فراشناخت استفاده شد.اگر چه هارلو مفهوم يادگرفتن يادگيري را مطرح ساخت كه از لحاظ مفهومي با اصطلاح فراشناخت برابر است ولي گفتگو درباره اصطلاح فراشناخت در دهه 1970 آغاز شد و جان فلاول نخستين كس بود كه بحث درباره فراشناخت را آغاز كرد و به تدريج تعداد زيادي از دانشمندان به آئين نوين تفكر در حوزه روان شناسي روي آوردند (آقازاده واحديان ،1377).
قسمتی از پیشینه تحقیق:
در مطالعه ديگري ولز و سمبي (2004) بيماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه را با روش فراشناختي مورد درمان قرار دادند. بر طبق اين روش پردازش طبيعي سانحه توسط ساز و کار هاي مقابله اي امکان ناپذير مي شود. اين روش بيان مي کند که از بين بردن نگراني، نشخوار گري، توجه ناسازگار و بالا بردن انعطاف پذيري فراشناختي منجر به پردازش طبيعي و بازگشت به شناخت طبيعي مي شود. در اين مطالعه تمامي بيماران بهبود چشمگير و معني داري در هيجانات کلّي و مقياس ويژه اختلال استرس پس از سانحه نشان دادند. در مطالعه اي بهرامي(1389) به بررسي تأثير درمان فراشناخت بر مشکلات ارتباطي زوجين شهر اصفهان پرداختند. در اين مطالعه 30 زوج از زوجين به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش (15 زوج) و گروه گواه (15 زوج) جايگزين شدندنتايج اين پژوهش نشان داد که درمان فراشناخت، مشکلات ارتباطي زوجين را بهبود بخشيده است و بر تمامي ابعاد به جز مشکلات زوج مؤثر بوده است. تأثير اين رويکرد بر مشکلات ارتباطي زوجين و ابعاد آن بر حسب جنسيت تفاوت نداشته است.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
تاريخچه فراشناخت
2-7-1- حوزه روان شناسي شناختي از دهه 1960
2-7-2-حوزه روان شناسي رشد از دهه 1970
2-7-4-فراشناخت
2-7-4-1-فراشناخت و اختلالات هيجاني
2-7-5-دانش فراشناختي( باورهاي شناختي )
2-7-6-فراشناخت به عنوان شناخت در باره شناخت
2-7-7-فراشناخت به عنوان بازبيني و كنترل دنياي دروني
2-7-8-تجارب فراشناختي
2-7-9-راهبردهاي کنترل فراشناختي
2-7-10-هيجان، بازبيني و کنترل فراشناختي
2-7-11-فرا شناخت و روانشناسي باليني
2-7-12- مدل فراشناختي اختلال روانشناختي
شکل 2-1 مدل عملکرد اجرایی خود تنظیمی (S-REF) اختلال روانشناختی به همراه فراشناخت واره ها (ولز و ماتیوز، 1994)
2-7-14- خلاصه اي از مدل درماني فراشناختي
2-7-15- مدل بازسازي شده A-B-C
شکل 2-2 محورهاي اصلي مدل A-B-C
شکل 2-3 مدل تجديد نظر شده A-M-C (ولز، 2000).
شکل 2-4 محورهاي اصلي مدل A-M-C
2-8-پيشينه پژوهشي درمان فراشناختي
منابع فارسي
5-4-منابع انگليسي
1403/9/28 - مارکت فایل