پیش فاکتور دریافت فایل
دانلود تحقیق رشته برق با موضوع تجزیه و تحلیل تحلیل متروهای تهران و کرج
6705
12,000 تومان
.zip
1,669 کیلوبایت
توضیحات:
تجزیه و تحلیل تحلیل متروهای تهران و کرج
فرمت : قابل ویرایش doc
تعداد صفحات : 55
مقدمه:
در مجموعه مترو تهران و کرج از 4 گونه از قطارهای برقی استفاده می شود که شامل قطارهای خط 5 خط 2 شامل قطارهای AC,DC و قطارهای خط 1 نیز که شامل قطارهای AC,DC است می شود قطارهای AC مشترک در خطوط 1و2 از یک نوع می باشد و همچنین قطارهای DC در دو خط نیز با تفاوت اندکی با یکدیگر یکسان است ولی قطارهای خط 5 دارای شکل حرکتی و نوع دیگری می باشد هم از لحاظ ساختمان و هم از نظر نوع کشش آن قطارهای خط 5 بنا به نیاز دارای دو واگن یکی کشنده master در سمت حرکت به سمت جلوی (حرکت Forward) و یکی هل دهنده slave در انتهای قطار می باشد یعنی در حین حرکت فقط دو واگن از قطار فعال می باشد و بقیه واگن ها به صورت تریلر Trailer می باشد. قطارهای AC مشترک مورد استفاده در خطوط 1و2 دارای ساختار مشابه یکدیگر بوده و فرق اساسی آنها در استفاده از جریان و ولتاژ AC در مقابل قطارهای dc که ولتاژ و جریان مصرفی آنها DC است. تفاوت کوچک میان قطارهایDC خط 1 نسبت به خط 2 در واگن های Trailer است در واقع قطارهای خط 2 دو واگن از این قطارها به صورت تریلر است در حالیکه در قطارهای DC خط 1 این طور نمی باشد.
........................
تجهيزات نصب شده بر روي پانل جلوي اپراتور :

مانومتر هوا
اين نمايشگر جهت نمايش فشار هواي لوله اصلي قطار و همچنين فشار سيلندر ترمز در هنگام
ترمز‌گيري براي اپراتور مي‌باشد. اين مانومتر داراي دور رنج‌بندي سياه و قرمز رنگ كه داراي دو
عقربه به همين رنگها نيز مي‌باشد.
.....................................
خطای اصلي سيستم ترمز : Brake unit maijor fault
اين خطا خيلي مهم و جامع و در عين حال فراگير است كه با توجه به وضعيت نمايشگر ماتريسي
داراي دو حالت مي‌باشد .
الف : چنانچه این خطا بعد از مدتی محو شود که قطار می تواند ادامه مسیر دهد
ب : چنانچه این خطا به طور دائم روشن بماند که اپراتور باید به صورت دستی ترمز را آزاد کند .

اضافه بار و يا اتصال به زمين مدار اصلي : Over load/Groanding of main circuit
اين خطا در دو حالت حين حركت (اعمال تراكشن‏‏)و در زمان اعمال ترمز سرويس رخ مي‌دهد.
روشن شدن نشان‌دهنده‌ خطا بر روي صفحه نمايشگر بدين مفهوم بوده، كه جريان مدار اصلي قطار
زياد بوده و يا اتصال به زمين صورت گرفته است .

بي‌برقي مدار اصلي Main circuit nopower
معمولاً اين خطا با اضافه‌بار (over load) همراه بوده و زمانيكه فقط اين خطا مشاهده شود بدين
مفهوم است كه مدار تراكشن مربوطه قطع است .
.................................
منابع و مراجع :

کتاب قطارهای DC متروی تهران از واحد آموزش مترو
کتاب قطارهای AC متروی تهران از واحد آموزش مترو
جزوات قطارهای DC و AC از شرکت BOMBARDIER

1403/1/9 - مارکت فایل