پیش فاکتور دریافت فایل
ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی
7620
19,000 تومان
.zip
210 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی (فصل دوم) در 77 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
بانكداري الكترونيك شامل كليه كانال هاي الكترونيكي است كه مشتريان براي دسترسي به حساب هاي خود و نقل و انتقال وجه بين حساب ها و يا پرداخت صورت حساب هاي خود از آن استفاده مي كنند. اين كانال ها شامل اينترنت ، موبايل ، تلفن ، تلويزيون ديجيتال ، دستگاه هاي خود پرداز و كارت هاي بانكي و يا استفاده از خدمات الكترونيكي در داخل شعبات بانك ها مي باشد. مفهومي ديگر از بانكداري الكترونيك استفاده از فن آوري هاي پيشرفته نرم افزاري و سخت افزاري مبتني بر شبكه و مخابرات براي تبادل منابع و اطلاعات مالي به صورت الكترونيكي است و مي تواند باعث حذف نياز به حضور فيزيكي مشتري در شعبه بانك ها شود و مي توان آن را استفاده از تكنولوژي پيشرفته شبكه ها و مخابرات شبكه ها جهت انتقال منبع (پول) در سيستم بانكداري معرفي نمود. بانكداري الكترونيك در واقع اوج استفاده از تكنولوژي انفورماتيك در جهت حذف دو قيد زمان و مكان از خدمات بانكي است. به عبارت ديگر اگر تا ديروز ساعت كار بانك ها ، تعداد و محل استقرار شعب بانك ها ، عوامل اصلي تسهيل گردش پول در جامعه شناخته مي شدند ، امروزه با ارائه خدمات بانكداري الكترونيك هم چون بانكداري خانگي ، ميني بانك ها و ... اين عوامل كم كم به دست فراموشي سپرده شده اند. (صادقي، 1389)
اين باور كه بانكداري الكترونيكي يكباره به وجود آمده است كاملاً اشتباه است. اين نوع بانكداري مسيري را طي چند دهه طي کرده است و هنوز راه طولاني براي رسيدن به حد نهايي و تكامل خود در پيش روي دارد. جايي كه استفاده از نيروي انساني و عمليات دستي به حداقل ممكن رسيده و به جاي آن سيستم هاي شبكه اي و رايانه اي گسترده تر و با امنيت بالا كاربرد دارد ، جايي است كه بانكداري الكترونيك كامل نمايان مي شود. (نصر اصفهاني و همكاران، 1389)

تاريخچه بانكداري الكترونيك در جهان
زمان شروع پرداخت الکترونیکی در دنیا به سال 1918 میلادی برمی‌گردد، یعنی هنگامی که بانکهای فدرال رزرو امریکا به انتقال وجوه از طریق تلگراف می‌پرداختند.
اینترنت در سال 1970 توسط متخصصین دانشگاهی ، به منظور اشتراک دریافت ها ، توسعه یافت و تا سال 1993 محبوبیت اینترنت برای عموم و خصوصا تجاری که امید به گسترش مشتریان شان داشتند ، افزایش پیدا کرد. عواملی که بانکداران را به سمت اینترنت متوجه ساخت عبارت بود از: مواجه شدن با مبالغ هنگفت ، مشتریان زیان ده و رقابت بین غیر بانکی ها. در سال 1994، بانک ها شروع به کاوش در اینترنت کردند تا به عنوان یک سیستم تحویلداری پیشنهادی برای محصولات و خدماتشان ، از بانکداری اینترنتی استفاده کنند. این نوع بانک برای هر تراکنشی قیمت کمتری را از بانک های شعبه دار پیشنهاد کرد. همچنین به دسترسی بازارهای جهانی و آسایش بیشتر مشتریان توجه بیشتری نشان داد. تا ژانویه 1995 ، فقط 24 بانک بر روی شبکه اینترنت وجود داشت. لیکن ، به فاصله یک سال ،‌800 بانک به این تعداد افزوده شد ، به طوری که کارشناسان بانکهای صنعتی تخمین زدند که بانک های شمال آمریکا تا سال 2000 حدود 1500 شبکه اینترنت تاسیس خواهند کرد.

بانكداري الكترونيكي بین بانکی
انتقال الكترونيكي وجوه بين بانك ها در كشورهاي مختلف به شيوه هاي گوناگون انجام مي شود. يك شيوه جهاني انتقال الكترونيكي وجوه ، استفاده از شبكه سوئيفت (SWIFT) است. بانك هاي عضو در اين شبكه بانكی به راحتي مي توانند به انتقال الكترونيكي وجوه بين خود بدون محدوديت مرز و در سطح بين المللي اقدام نمايند. سوئيفت به طور معمول براي نقل و انتقال بين المللي پول بين بانك ها مورد استفاده قرار مي گيرد. علاوه بر سوئيفت كشورهاي پيشرفته براي انتقال الكترونيكي وجوه بين بانك هاي خود از سيستم هاي داخلي دیگری نيز استفاده مي كنند. به طور مثال در كشور آمريكا از (CHIPS ) ، انگلستان (CHAPS ) و مالزي از ( RENTAS) استفاده مي شود. در ايران نيز اطلاعات بانكي در سطح بين الملل و خارج از كشور از طريق شبكه بين المللي سوئيفت انجام مي شود. اما در داخل كشور از طريق شبكه تبادل اطلاعات بانكي (شتاب) و مركز هماهنگي تبادل اطلاعات بانكي (مهتاب) صورت مي گيرد. (کارینگتون و دیگران، 1997)

قسمتی از پیشینه پژوهش:
- تحقیقی که سید رضا سید جوادین و شمسی یزدانی با عنوان قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک سامان) انجام شد . يافته هاي اين تحقيق نشان داده است كه مدل پذيرش تكنولوژي مدل مناسبي براي شرح رفتار استفاده از خدمات بانكداري اينترنتي است و در واقع ادراكات فرد در مورد سهولت استفاده از خدمات بانكداري اينترنتي و مفيد بودن اين خدمات با قصد استفاده از اين خدمات رابطه مستقيم دارد.
- در تحقیق دیگری که توسط خانم دکتر زهره دهدشتی و محمد مهدی کوارویی با محوریت عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در بانک پارسیان انجام گرفته است ، این نتیجه حاصل شده که عوامل مفید بودن ، سهولت استفاده ، لذت بخش بودن ، سطح اطلاعات در زمینه بانکداری الکترونیک ، امنیت و محرمانه بودن اطلاعات و کیفیت ارتباط اینترنتی بر پذیرش بانکداری الکترونیک تاثیرگذار بوده و مورد تائیدند.

فهرست مطالب ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
بخش اول : مفاهیم نظری در مورد بانکداری الکترونیک
2-1-1. ويژگي هاي بانكداري الكترونيكي
2-1-1-1. سرعت
2-1-1-2.درستي(صحت)
2-1-1-3. تجربه ( مهارت) مشتري
2-1-2. انواع بانكداري الكترونيك
2-1-2-1.بانکداری خانگی
2-1-2-2.بانکداری از راه دور
2-1-2-3. بانکداری اینترنتی
2-1-2-4. تلفن بانک
2-1-2-5. بانکداری از طریق تلویزیون بانکی
2-1-2-6. خودپرداز
2-1-3. تاريخچه بانكداري الكترونيك در جهان
2-1-3-1. تاریخچه دولت الکترونیک
2-1-4. تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران
2-1-4-1. دولت الکترونیک در ایران
2-1-4-2. تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی
2-1-4-3. بررسی اثرات دولت الکترونیک
2-1-4-3-1. سطح کلان(دولت)
2-1-4-3-2. سطح خرد(سازمان ها- کارکنان ومدیریت)
2-1-5. سطوح بانكداري الكترونيك
2-1-5-1. بانكداري الكترونيكي مصرف کننده ( در سطح مشتری)
2-1-5-2. بانكداري الكترونيكي بین بانکی
2-1-6. ادوار بانكداري مدرن
2-1-6-1. دوره اول: اتوماسيون پشت باجه
2-1-6-2. دوره دوم: اتوماسيون جلوي باجه
2-1-6-3. دوره سوم: متصل كردن مشتريان به حساب هايشان
2-1-6-4. دوره چهارم يكپارچه سازي سيستم ها و مرتبط كردن مشتري با عمليات بانكي
2-1-7. مقايسه بانكداري الكترونيكي با بانكداري سنتي
2-1-8. ضرورت هاي گسترش بانكداري الكترونيكي
2-1-8-1. افزايش كارايي مبادلات
2-1-8-2. صرفه های مقیاس کوچک تر
2-1-8-3. تقلیل هزینه های اولیه و تغییر موانع ورود به بازار
2-1-9. تجارت الكترونيك
2-1-9-1. مبادله الكترونيكي داده ها
2-1-9-2. مدل فرآيند تجاري در تجارت الكترونيك
بخش دوم: مفاهیم نظری عوامل پذیرش بانکداری الکترونیک
2-2-1. مروری بر مطالعات و وضعیت موجود سایر کشورها
2-2-2. مروری بر مطالعات و وضعیت موجود در ایران
2-2-3. ادراك از مفيد بودن و سهولت استفاده
2-2-4. سهولت ( راحتي- آسايش)
2-2-4-1. تاثير سهولت استفاده از تكنولوژي بر پذيرش بانكداري الكترونيكي
2-2-5. ابعاد رضايت مشتريان از کیفیت خدمات بانكداري الكترونيكي
2-2-5-1. مشتري مداري و بانكداري الكترونيكي
2-2-5-2. رضايت مشتريان
2-2-5-3. وفاداري مشتريان
2-2-5-4. مزاياي مشتريان وفادار
2-2-6.کیفیت
2-2-6-1. اهمیت کیفیت خدمت به مشتری
2-2-6-2. مزاياي ناشي از كيفيت
2-2-6-3. سنجش كيفيت
2-2-6-4. انتظار قبلي مشتري
2-2-6-5. كيفيت واقعي
2-2-6-6. كيفيت ادراك شده
2-2-7. مدل و مقياس كيفيت خدمت به مشتري
2-2-7-1. اجزاي مقياس كيفيت بر اساس مدل سروكوال
2-2-7-2. مزاياي بكار گيري سروكوآل
2-2-7-3. انتقادهايي بر عليه سروكوال
2-2-8. مفهوم کیفیت خدمات
2-2-9. عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات
2-2-9-1. افزايش انتظارات مشتريان
2-2-9-2. فعاليت رقبا
2-2-9-3. عوامل محيطي
2-2-9-4. ماهيت خدمت به مشتري
2-2-9-5. عوامل درون سازماني
2-2-10. مفهوم کیفیت خدمات الكترونيكي
2-2-11.کیفیت خدمات در بانكداري الكترونيكي
2-2-12. بانكداري الكترونيكي و نقش آن در كيفيت خدمات
2-2-13. امنيت
2-2-13-1. امنيت در بانكداري الكترونيك
2-2-13-2. مساله امنيت در بانكداري موبايل
2-2-13-3. امنيت سرور
2-2-13-4. امنيت رسانه انتقال
2-2-13-5. امنيت سمت كاربر
2-2-14. خود اثر بخشی استفاده از رایانه
2-2-15. ریسک ادراکی
2-2-16. اعتماد مشتري
2-2-16-1. اهميت اعتماد
2-2-16-2. مشخصات اعتماد
2-2-16-3. عوامل موثر بر اعتماد
2-2-16-3-1. متغيرهاي فردي
2-2-16-3-2. متغيرهاي مربوط به سازمان
2-2-16-3-3. متغيرهاي زير ساختي
2-2-17. تصویر ذهنی
2-2-17-1. عوامل موثر بر تصویر ذهنی
2-2-18. اينترنت
2-2-18-1.گستره اينترنت
2-2-18-2. میزان دسترسی و کیفیت اینترنت
2-2-19. پیشینه تحقیق
منابع


1403/10/2 - مارکت فایل