پیش فاکتور دریافت فایل
پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)
9878
2,500 تومان
.zip
155 کیلوبایت
توضیحات:
پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)

فرمت فایل : ppt

قابل ویرایش

تعداد اسلایدها : 11 اسلاید

فهرست مطالب:

تعریف سازمان

تعریف شغل

طراحی شغل

شیوه های طراحی شغل

تعریف J.A

مراحل تجزیه و تحلیل شغل

روشهای تجزیه و تحلیل شغل

تجزیه و تحلیل مشاغل مدیریتی و سرپرستی

تنظیم J.D.

تنظیم J.S.

رابطه J.A. & J.S. & J.D

بخشی از اسلایدها :

تعریف سازمان :

یک سیستم اجتماعی است که در آن گروهـــی از افراد برای رسیدن به اهداف مشترک و از پیش تعیین شده آگــاهـانــه و به طور منظم مشارکت می‌ کنند ، لازم بذکر است که سازمان زمانی تشکیل می ‌شود که رسیدن به هدف از عهده یک نفر بر نمی آید .

تعریف شغل :

عبارت است از وظایف از پیش تعیین شده که توســـط واحـد ستادی منابع انسانی ارزیابی و سطح حقوق خاصی برای آن در نظر گرفته می شود.

طراحی شغل :

عبارت است از تعیین و در کنار هم قرار دادن وظایفی که به‌ صورت یک واحــد کاری می تواند توسـط فــردی با مهارتـهای خاصی انجـــام گیرد و پاسخگوی بخشی از نیازهای سازمان باشد .

شیوه های طراحی شغل :

1- روش مهندسی صنایع :

تحت عنوان روش مدیریت علمی از آن یاد شده است.

2- روش ارگونومیک: (Ergonomic)

مسائل زیست شناسی و روان شناسی نیز در آن لحاظ شده است.

3- روش سیستمی

4- روش انگیزشی قابل انعطاف

تعریف J.A. :

1) به زبان ساده  ”جمع آوری اطلاعات لازم در مورد یک شغل“

2) J.A.  فراینـــدی است کـه از طــریق آن ماهیت و ویـژگیهـای هریک از مشاغل در سازمان بررسی می شود و در مورد آنها اطلاعات کافی جمع آوری و گزارش می شود .

بـا J.A. معـلوم می ‌شود کــه هـر شغــل چـه وظایفــی را شــامــل می شـود و برای احراز آن چـه مهـارتهایی و توانــایی لازم است .

مراحل تجزیه و تحلیل شغل :

1- بررسی کلی سازمان به منظور مطابقت مشاغل با اهداف کلی سازمان

2- تعیین اینکه اطلاعات به دست آمده از J.A. چگونه استفاده خواهد شد

3- انتخاب نمـونه هایی از مشاغـل بـرای مطالعـه و تجـزیه و تحلیل آن

4- کسب اطلاعات لازم با استفاده از روشهای مختلف

5- تنظیم J.D.

6-تنظیم J.S.

7- طراحی شغل با استفاده از اطلاعاتی که در شش مرحله قبل بدست آمده است

8- ارزیابی طــراحی شغــل و انجـــام دادن اصلاحات لازم در صـــورت نیــاز

1403/1/10 - مارکت فایل