پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت نمونه دوم
9899
27,000 تومان
.zip
60 کیلوبایت
توضیحات:
سرفصل های این پروژه شامل موارد زیر است:

فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف نظری و عملیاتی
تعریف فراشناخت
راهبردهای فراشناختی
خودآموزی
خود­بازبینی
خود نظم دهی
تدریس دو جانبه
بازآموزی اسنادی
راهبردهای براون در باره­ی کمک به فراشناخت دانش­آموزان
راهبردهای گوستا برای پرورش فراشناخت دانش­آموزان
ویژگی راهبردهای فراشناختی
ارزشیابی رشد توانایی های فراشناختی
پیشینه تحقیق
منابع

مشخصات فایل
نوع فایل: ورد آفیس
شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
منابع جدید پیشینه: دارد
تاریخچه متغیر: دارد
مدل های تحقیق: دارد
جدول تعاریف متغیر:
پیشینه لاتین: دارد
پیشینه فارسی: دارد
جدول مولفه ها: دارد
تعداد صفحات: ۳۶
پرسشنامه رایگان: دارد( با تفسیر و پایایی کامل)
گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

مقدمه:
اگر رفتار هوشمندانه به عنوان محصول تعلیم و تربیت گسترش پیدا کند، باید راهبرد¬های آموزشی که بطور هدفمند سوگیری شده و توانایی¬های فراشناخت و تفکّر خلاّق، و ساخت و تولید ابزاری جدید که بر گرفته از فکر و ایدۀ نو برای ایجاد بازار کار را گسترش می¬دهد، در روش¬های تدریس آموزش و پرورش برنامه ریزی شود.
جالب توجه است که آموزش مستقیم فراشناخت ممکن است مفید نباشد، زیرا وقتی راهبرد¬های حل مسأله به دانش آموزان تکلیف می¬شود به جای اینکه به وسیله¬ی خود آن¬ها ایجاد شود ممکن است عملکرد آن چندان مطلوب نباشد، باید توجه کرد که وقتی فرا شناخت تدریس می¬شود  فشار اضافی  به دانش آموزان برای تمرکز بیشتر وارد نشود.
از راههای مختلفی می توان توانایی فرا شناخت و خلاّقیت دانش آموزان را افزایش داد. از جمله این روش¬ها طرح سؤال و الگو دادن به دانش آموزان می باشد (درویزه1377) در این رابطه پالینسکار و براون  آموزش دوجانبه را مطرح کردند.
علاوه¬بر¬این، بزرگسالان هدف¬ها و منظور¬شان را به وسیله¬ی هماهنگی ماهرانه¬¬ی راهبرد¬های متنوع پیشرفت می¬دهند که شامل تولید کردن، سازمان¬دهی، ارزیابی و تدوین گفته¬های خود، می¬باشد. بر عکس، دانش¬آموزانی  
که در فرآیند  حل مسئله مشکل دارند روش¬های متفاوت و ناآگاهانه¬ای را برای ترکیب کردن به کار می¬برند که نقش برنامه¬ریزی را به حداقل می¬رساند و عمدتاً بدون کنترل فراشناختی عمل می¬کنند (مکاچن  1981،به نقل از دلاپازو گرام،1977).

تعریف مفهومی راهبرد¬های فراشناختی:
فلاول بیان می¬¬کند که فراشناخت، دانش فرد درباره¬ی فرایندهای شناختی خود است، و در بر گیرنده¬¬ی به عمل در آوردن، سامانیدن و هماهنگ کردن مجموعه¬ی این جریان¬هاست. فراشناخت انواع آگاهی درباره شناخت¬ها یا فرایند¬های اجرایی تصمیم¬گیری است که موجود انسانی باید هم فرایند¬های شناختی را انجام دهد و هم پیشرفت آن را بررسی کند. (بران و همکارانش، 1980).


1403/2/7 - مارکت فایل