راز موففیت در فروش

 

 

راز موفقیت فروشندگان و بازاریابان حرفه ای چیست؟

چرا بعضی از فروشندگان نسبت به همکاران خود موفق ترند  ،جایگاه بهتری دارند ،از زندگی و فروش خود لذت می برند و فرد موفقی در حوزه کاری خود شناخته میشوند؟

به راستی راز و رمز موفقیت چیست؟

موفقیت فرمول خاصی دارد یا فروشندگان موفق از سیاره دیگری آمده اند؟

 فرمول موفقیت پیچیده و محال نیست.

همه ما دوست داریم در همه زمینه هاچه شغلی چه اجتماعی و چه زندگی شخصی و فردی شرایط فوق العاده ای را تجربه و کسب کنیم. به نظر شما آیا چنین آرزویی ممکن است؟

جواب بله هست، نه تنها ممکن و شدنی است بلکه راه دستیابی به آن را هم میدانیم،اما اما اما ،قبل از انجام هر کاری،فکر میکنیم هنوز موقع شروع این کار نیست.

مثلا اگر تصمیم بگیریم با یک مشتری خوب ملاقاتی داشته باشیم ،فکر میکنیم خوب  اگر امروز هم  نتوانستم ایشان را ملاقات کنم قطعا فردا این اتفاق خواهد افتاد و شاید فردا خیلی دیر باشد.

تقریبا 80درصد فروشندگان و بازاریابان بیشتر اوقات چنین تفکری دارند و اقدام به فروش نمیکنند و مدام در حال خیال پردازی و مرور آرزوهایشان هستند و میگویند"بالاخره انجامش میدم" یا" بالا خره من هم موفق میشوم" و....

جالب  است که این فروشندگان و بازاریابان تنها هم نیستند و افرادی با همین جنس تفکر به این قضیه دامن میزنند ودر حال توجیه و بهانه ای برای شکست و کارهای نکرده و.......

توجیه و بهانه ، عامل اصلی در عدم موفقیت به شمار میرود و اولین قانون موفقیت این است "همین حالا اقدام کن".

باید بدانید که موفقیت یا شکست به من بستگی دارد.

نگاهی به بقیه فروشنده ها بیندازید آیا چنین موردی را در فروشنده ها میبینید؟

اگرفروشندگان انرژی را که صرف توجیه ضعفهای خود  و دلایل شکست خود میکردند،صرف رسیدن به هدف و تمرکز بر روی موفقیت خود میکردند،نتایج فوق العاده ای بدست می آوردند.

لازمه اینکار پرورش نظم و انظباط فردی در خود است.

فروشنده ای که منظم باشد برای تمام کارهایش برنامه و دلیل دارد، می داند امروز چه کاری باید انجام دهد ،چگونه انجام دهد و چرا باید این کار را انجام دهد.

موفقیت پایدار در گرو نظم و انضباط است، شاید افراد و فروشندگانی باشند که علیرغم بی نظمی به موفقیتهایی نیز دست پیدا کنند ولی مقطعی است و موفقیت پایداری را تجربه نخواهند کرد.

اگر میخواهید بعنوان یک فروشنده موفق و شناخته شده  به نتایج درخشان و سرمایه مالی دست یابید باید خود را تغییر بدهید و متفاوت رفتار کنید.

وارد مسیر و جاده موفقیت پایدار نخواهید شد مگر اینکه نظم و انضباط را در سرلوحه کار خود قرار دهید.

آقای البرت هوبارد یکی از نویسندگان مطرح در زمینه موفقیت می گوید  از بین 1000 قانونی که برای موفقیت نوشته ام، مهمترین آن انضباط و قانونمندی است به این معنا که هرکاری را که بایدانجام دهیم چه خوشمان بیاید یا نیاید ملزم به انجامش باشیم و999 قانون دیگر با وجود انضباط فردی معنا پیدا میکند و موثر خواهد بود.

پس میتوان نتیجه گیری کرد که انضباط و قانونمندی میتواند افراد عادی را به سوی پیشرفت سوق دهد و افراد ی که شرایط خاص و ویژه دارند درصورت عدم رعایت شرایط خوبی را تجربه نکنند.

گاهی اوقات افراد بین کارهای درست و سخت و کارهای نادرست و راحت دچار دغدغه و تردید میشوند چرا که همه انسانها به دنبال راحتی هستند و راحتی قطعا بی نظمی را به همراه دارد و ترجیح میدهند کاری را انجام دهند که راحت باشد و نه کاری را که برای رسیدن به موفقیت لازم است که طبیعتا سخت هم خواهد بود.

تغییر خود یعنی کنترل خود،یعنی برای موفقیت باید بر روی کارهای خود کنترل داشته باشیم.

فروشنده ها و بازاریابان به  تأسی از دوستان خود شاید کارهای غیر مهم را در اولویت قرار دهند،چند بار پیش آمده که پیشنهاد دوستان خود را برای یک محفل دوستانه به ملاقات با یک مشتری ترجیح دهید؟؟

برای موفقیت باید بهای آن را بپردازیم و به دنبال منافع بلند مدت و پایدار باشیم تا درآمد ومنافع و شادی های زودگذر  و در حقیقت سازگار کردن آنچه که در کوتاه مدت انجام میدهیم با اهداف بلند مدت، از ویژگیهای افراد موفق هست.

یک جمله طلایی می گوید : راز موفقیت فروشندگان نسبت به دیگر فروشندگان این است که آنها عادت دارند کارهایی را انجام بدهند که دیگر فروشندگان از انجام آنها خوششان نمی آید.

و نکته جالب در مورد این کارها این است که کارهایی که فروشندگان موفق از آنها خوششان نمی اید همان کارهایی است که فروشندگان ناموفق نیز خوششان نمی آید، فقط فروشندگان موفق برخلاف میل خود و برای رسیدن به نتایج بزرگ در آینده خود را ملزم و متعهد به انجام آن میدانند و آن را تبدیل به عادت کرده اند.

فروشندگان موفق رو ی نتایج خوشایند و فروشندگان ناموفق روی روشهای خوشایند تمرکز میکنند.

درپایان دلیل اصلی موفقیت فروشندگان همین انضباط شخصی است تا جایی که ناپلئون هیل میگوید: رعایت نظم و انضباط شخصی برگ برنده در موفقیت و کسب ثروت است و همینطور کوروش کبیر نیز از سه عامل مهم موفقیت اولی را نظم و انضباط میداند.

بنابراین از همین امروز تصمیم بگیریم نظم را در اولویت کارهای خود قرار بدهیم و بعد نتایج آن را در کارفروشندگی مقایسه کنیم.